Menu uitklappen

Last van spam via formulieren?

Er wordt veel spam verstuurd door spambots via formulieren van websites. Deze spambots zoeken eerst op internet naar jouw klanten met bijbehorende mailadressen. Die vinden ze onder andere via Social Media kanalen en berichten op jouw website. Vervolgens versturen de spambots e-mails via jouw site door het formulier in te vullen met een bericht en het e-mailadres van jouw klant als afzender. Daarna ontvang je een mail en jouw klant krijgt veelal een kopie toegestuurd. Dit is vervelend omdat jouw klanten denken dat je spam verstuurt.



Hoe weet je of jouw site een recaptcha heeft?
Mocht je een formulier hebben met een code die overgetypt moet worden dan heb je geen recaptcha maar een captch. Hieronder en voorbeeld van een captcha. Heb je zo'n code dan heb je een recaptcha nodig.


Captcha

Indien aan een formulier een recaptcha is toegevoegd dan is deze te herkennen aan het recaptcha logo. Deze kan direct onder het fomrulier staan waarbij je deze moet aanvinken. Dit is een recaptcha versie 2.

Recaptcha versie 2

De recaptcha kan ook rechtsonder op de pagina te zien zijn. Dat is versie 3. Deze is eleganter omdat het minder opvalt en het niet nodig is om deze aan te vinken.

Recaptcha versie 3

Heb je geen recaptcha?
Er is een manier om dit te voorkomen. Refresh Media kan aan het formulier een recaptcha toevoegen. Deze recaptcha zorgt ervoor dat het formulier eerst wordt gechecked op foute afzenders en inhoud. Refresh Media kan dit realiseren voor 150 euro ex BTW. Wij zorgen er dan ook voor dat er een Google account wordt aangemaakt en passen het formulier aan om spam te voorkomen.

Gebruik maken van deze aanbieding?
Klik op onderstaand knop of stuur een e-mail aan support@refresh-media.nl met ‘Recaptcha‘ als onderwerp.

Ja, ik wil een recaptcha